Jak promować własną cukiernię?

Promocja marki nie należy do łatwych zadań. Tysiące firm oferujących klientowi podobne towary czy usługi i duża konkurencja, stawiają przed przedsiębiorcą wyzwania związane choćby z identyfikacją wizualną firmy. Jak temu sprostać prowadząc cukiernię?

Logo dla cukierni – zwykle nazwisko

Znak graficzny pełni następujące funkcje: informacyjną (identyfikacja przedsiębiorcy), symboliczną (świadome i podświadome skojarzenia) oraz wizualną czyli estetyczną. W przypadku firm cukierniczych, dobrą praktyką jest sygnowanie wyrobów nazwiskiem i rokiem rozpoczęcia działalności (jeśli firma ma długie, najlepiej rodzinne tradycje). Poza tym symbol, który zawiera logo powinien kojarzyć się jednoznacznie, być najlepiej jednokolorowy i mieć łatwą do zapamiętania formę.

Znak firmowy na opakowaniach

Firmy produkujące opakowania cukiernicze oferują często możliwość zindywidualizowania gotowych kartonowych pudełek na torty czy ciastka. Oczywiście należy w celu promocji marki z takiej oferty skorzystać, ponieważ jest to najlepszy sposób na promocję sprzedawanych wyrobów. Co więcej, jeśli środki finansowe na to pozwalają, wielu doradców sugeruje zindywidualizowanie również innych rodzajów opakowań. Na przykład po zjedzeniu pysznego tortu weselnego na tradycyjnej tacce ozdobnej pojawia się logo cukierni. Albo pakowane na półtacki (oczywiście z logo) ptysie, owijane w papier przewiązywane są tasiemką z kartonową etykietą na której widnieje firmowe logo. Nie wspominając o kartonowych kontenerach służących do transportu i często przechowywania kruchych ciasteczek na półkach regałów w cukierni.